tirsdag 30. oktober 2007

Dag 1 - Kveld

Jeg tok tak i dagen, vridde rundt og klemte til hver dråpe liv var klemt ut av den.


Jeg våknet motivert for dagen dag for første gang på lenge. Det er ganske utrolig hvilken forskjell dette har på en dag. Å ha god tid til frokost er en luksus jeg ikke visste at jeg savnet.

Jeg var effektiv i løpet av dagen og jeg jobbet aktivt med å finne postive innslag. Jeg assosierte ting jeg observerte med en positiv følelse og brukte litt tid på å kjenne på denne følelsen. Noen av tingene jeg husker fra i dag tidlig er:
  • Sol (Våken og glad)
  • kaldt (Våken og levende)
  • Mange mennesker på trikken som kjørte forbi (gøy å se folk i blikkboks. morsomt konsept)
  • En dame i bilen som smilte tilbake til meg (ett "moment" mellom meg og henne)
  • Mange mennesker i aviskø på kiosken (Hyggelig med mange folk)

Jeg fortsatte slik hele morgenen. Resten av dagen kunne jeg gå å glede meg over disse tingene når jeg så, husket eller opplevde dem på nytt fordi følelsene hang igjen også etter at jeg hadde sluttet å konsentrere meg om dem. Dette skal definitvt bli en del av morgenritualet.

Jeg har nå lagt frem klær til i morgen og pakket treningsbaggen igjen. Jeg har ikke spist noe sukkerholdig hele dagen og heller ikke spist om jeg ikke var sulten.

Min modifiserte liste over mål er nå:
  • Stå opp 07.00 hver dag
  • Spise frokost hver dag
  • Jobbe aktivt for å finne positive ting om morgenen
  • Trene hver dag
  • Kutte ned på alt som er søtt
  • Legge meg før tolv
  • Gjøre alle disse tingene til rutiner og vaner med hjelp av NLP og positiv tenking.

2 kommentarer:

Therese sa...

God morn!
Syns du er flink jeg. Og bra for meg og, selv om jeg ennå ikke er motivert til å gjøre det sammen, så har jeg iallfall en ny blogg å følge med på om morgenen.

Men pass på så det ikke blir for mye å forandre på i starten, det er gjerne det som gjør det vanskelig.

Lykke til videre :)

Kris sa...

Takker. Jeg tenkter som så at om jeg setter meg mye å endre, så er det lettere å bryte ut av gamle vaner..