mandag 2. mars 2009

Mandag - Dag1

I løpet av helgen har jeg funnet ut hvordan jeg skal gå frem og hvor jeg skal starte.

Jeg har flere uvaner som jeg vil slutte med.. først på listen er å bite neiler, noe jeg har gjort siden jeg var 3. Jeg skal bruke noen mentale triks for å klare dette.
-Hver dag skal jeg stelle neilene mine 5 min om morgenen. Dette for å blir bevisst på dem og hvordan de ser ut.
-Når jeg tar meg selv i å bite neiler eller nesten gjøre det skal jeg klappe hardt en gang med hendene. Dette for å "vekke" meg selv og spore veldig av dette med biting. Litt samme konseptet som å gi musen i labyrinten støt hver gang den går feil :P

Så langt har dette fungert langt bedre enn det jeg trodde. Neilene er så langt ubitt i dag og jeg har tatt meg selv 4-5 ganger i løpet av de siste 5 timene.

Etterpå skal jeg trene og ta sol, noe jeg ikke har gjort på noen uker... resten av dagen går med til å rydde/vaske alt i leiligheten ,slik at jeg har "blanke ark med fargestifter til" fra i morgen...

Ingen kommentarer: